Nadváha z pohľadu GNM a všeobecné rady ku chudnutiu

11.01.2010 18:22

     Podľa MUDr. Hamera dôvodom nadváhy vo vačšine prípadov je  nedostatok pohybu, športu, nevyvážená strava. Napriek tomuto konštatovaniu sú prípady cca. 30%, keď ku nadváhe  dochádza ako dôsledok konfliktného prežitku. Tukové bunky sú mezodermálneho pôvodu = stredný zarodočný plátok riadené bielou hmotou  veĺkého mozgu a reagujú na konflikty straty sebeúcty. V tomto  prípade emocionálnou náplňou straty sebadôvery, sebaúcty, sebaistoty je pocit: ” som príliš chudý  = hubený/ tučný  = nie som spokojný s výzorom svojho tela“.  Faktom je, že mnohí ľudia majú podobné pocity, lebo neprijímajú sa taký  akí sú.  V konflikt aktívnej fáze dochádza k úbytku tukových buniek, ktoré sa však v postkonfliktnej fáze výrazne množia, tvoria sa trvalé lipómy = tukové nádory. Práve v tejto fáze sa prejavuje biologická opodstatnenosť ochorenia: z evolučného pohľadu nadváha je v nebezpečenstve, v zlých časoch  výhodnejšia než alternativne podvýživené telo. Ak sa daný konflikt kombinuje aj s konfliktom zberných kanálikov obličiek: “som opustený,  všetko mi  zostalo na krku, už niet cesty von, som beznádejnej situácii, telo zamedzuje vylučovaniu moču, zadržuje vodu na “prežitie v horších časoch”, čo sa prejavuje dodatočne aj v podobe celulitídy. Tento pocit sa môže stať začarovaným kruhom a opatovným spútačom konflikt aktívnej fázy = nekrózy, následne opakovaného zhrubnutia  tukového tkaniva u človeka.

 

Medzi konflikty vedúce k nútkaniu k prejedaniu sa  za účelom dosiahnutia istého ciela sú nasledovné:

 

  1. Stratil som svoje korene, som tu cudzinec častokrát  v kombinácii s horeuvedenym konfliktom opustenosti ( ak sa napríklad niekto vysťahuje do zahraničia)
  2. Nedokážem si niekoho držať preč od tela, pocit strachu z niečoho, niekoho: ak budem mať nadváhu, budem fyzicky vačší, robustnejší, vyvolám tým vačší rešpekt okolia, zabezpečí mi to obranu.

 

Nadváha je biologická výhoda, zároveň treba pripomenúť, že kým v konflikt aktívnej fáze  ochorení sa chudne, v postkonfliktnej fáza sa vracia výrazná chuť do jedla, priberá sa nadváhe: pri dlhšej postkonfliktnej fáze priberanie na váhe môže byť očividnejšie.


Problém s dietami je ten, že emočné opatovne spúšťajú  vlastnú nespokojnosť s telom. Následný dopad bol popísaný vyššie. Inak povedané: ak sa niekto rozhodne chudnúť, musí sa paradoxne zmieriť  emočne najprv so svojou nadváhou, inak spúšťa program zhrubnutia tukových buniek. Zároveň počas drastickej diety pacient ľahko utrpí konflikt strádanie, hladovania, čo v aktívnej fáze sprevádza chudnutie, v postkonfliktnej fáze   kilá vďaka jedlu o to ľahšie naskakujú spať.

 

V pocite hladu zohráva úlohu aj hladina cukru v krvi. Ich  riadicim centrom sú langerhans ostrovčekovité bunky pankreasu. Tie ragujú na konflikt odpor-strach: napr. nepríjemné stretnutie, ktoré musíte absolvovať, lebo sa obávate dôsledkov toho, že tam nepojdete. V aktívnej fáze klesá hladina cukru v krvi, čo zvyšuje našu tendenciu k jedeniu i holdovaniu sladkostiam.

 

Takže ako schudnúť?

 

  • Prijať svoje telo, aby sa zamedzilo aktívnej fáze programu tukových buniek.

 

  • Bez prvotnej detoxikáci nebude fungovať žiadna  dieta. Aj detoxikácia sama osebe napomáha k odbúraniu nadváhy. Sem zaraďujeme aj saunovanie.

 

  • Pravidelné stravovanie je  základ, neskoré večere treba vylúčiť, žalúdok nenapĺňať do plna.  Sladkosti len ako osobitné jedlo a nie ako doplnok k hlavnému jedlu.

 

  • Bez pravidelného pohybu sa šance ku chudnutiu nezvýšia. Forma zvoleného pohybu by mala zodpovedať preferenciám človeka a tomu, čo ho baví. Snažte sa šport spríjemniť, aby nebol nutným zlom.

 

  • Zvolená dieta by mala taktiež spĺňať horeuvedené kriteria: by mala zodpovedať preferenciám človeka a tomu, čo ho baví a nevníma to ako nutné zlo. Radšej pestrú stravu v minimálnom objeme, než jednostrannú stravu, ktorá vyvoláva  odpor.

 

Na váhu zabudnite: ciel nie je tonáž, ale pocit vnútornej pohody.

—————

Späť